Baltimaades on teedeehituse ühinemiste ja ülevõtmiste turg olnud praktiliselt passiivne alates 2010. aastast kuni 2017. aasta alguseni - sel perioodil kuulutati Prudentia M&A Folio Industry Expertise andmetel välja vaid 2 tehingut. Euroopas aga sõlmiti samal perioodil 219 ühinemiste ja omandamiste tehingut, mis on tõenäoliselt tingitud kriisijärgsetest finantstagajärgedest ja ka võimalusest laiendada turupositsiooni suhteliselt odavate omandamistehingutega.
Teedeehituse sektori jaotus on Baltikumis väga erinev ning teede ehitusettevõtete müüginumbrid toovad esile erinevused ettevõtte suuruses ja tõenäoliselt ka nende mõju. Rail Baltica projekti realiseerimine on paratamatult seotud tugevate rahvusvaheliste konkurentide sisenemisega Baltikumi, mistõttu on turuosaliste konsolideerimine loogiline stsenaarium edaspidiseks turu arenguks.
See on esimene aasta, mil on täheldatud Balti teedeehitusettevõtete tendentsi tugevdada oma turupositsioone ühinemiste ja omandamiste kaudu - 2017. aasta esimese 8 kuu jooksul kuulutati välja 4 tehingut, millest 3 on tänaseks realiseerunud. Baltikumis oli üks analüüsitud perioodi olulisemaid ühinemis- ja omandamistehinguid Prantsusmaa transpordiinfrastruktuuri ehituse ja linnaarenduse ettevõte Eurovia (Vinci kontserni osa) 68,75-protsendilise osaluse ost Saldus ceļinieks. Tänu sellele omandas Saldus ceļinieks strateegilise investori ressursid ja pikaajalise kogemuse ning plaanib oma kohalolekut Baltikumis märkimisväärselt laiendada. Võimalik, et ühinemised ja omandamised Balti teedeehitussektoris jätkuvad käesoleva aasta lõpuni. Rääkides Baltikumi ühinemiste ja ühinemiste turust tervikuna, siis on ettevõtete ühinemiste ja omandamiste aktiivsus 2017. aasta esimese 8 kuu jooksul olnud 20% suurem kui eelmisel aastal samal perioodil, seega võime suure kindlustundega eeldada, et see aasta lõpeb olulise tõusuga tehingu arvudes. Prudentia M&A Foliot saate täismahus lugeda siit Prudentia M&A Folio (293.35 KB)